ბევრისთვის, სტრესის მთავარი წყარო არის განცდა, რომ დრო არასდროს არის საკმარისი. ამის საპასუხოდ, ბევრი ჩვენგანი დროის მენეჯმენტს მიმართავს. ჩვენ ვცდილობთ ერთსაათიანი შეხვედრები შევამციროთ ნახევარ საათამდე, რომ ვიყოთ „უფრო ეფექტურები“ ან უფრო მცირე დავალებებს ვათავსებთ კალენდარში, რათა არაპროდუქტიული დრო შევამციროთ.

პარადოქსული დროის მენეჯმენტი ხშირად ზრდის სტრესს. როცა ჩვენ უფრო ეფექტურები ვხდებით, ჩვენს თავს ვაძლევთ უფრო მეტ დავალებას, რის გამოც უფრო დიდ სტრესს ვგრძნობთ. რაც მეტად ვგრძნობთ დატვირთვას, მით მეტად მოქმედებს რაღაც ფაქტორები ჩვენზე: ამოცანების უზარმაზარი მოცულობა, გადაწყვეტილებები, ყურადღების გამფანტველები….

დროის მენეჯმენტის ხაფანგი

პანდემიის დაწყების შემდეგ დისტანციურ სამუშაოზე გადასვლამ ბუნებრივად წარმოშვა საინტერესო ექსპერიმენტები, რომლებიც დროის მენეჯმენტის პარადოქსს ასახავენ. საზოგადოების სამ მეოთხედზე მეტი ამბობს, რომ სახლიდან მუშაობა მათ დროის დაზოგვაში ეხმარებათ. დისტანციურად მომუშავე ადამიანების ნახევარი კი მიიჩნევს, რომ ისინი უფრო პროდუქტიულები არიან.

მიუხედავად დროის ამ თვითგამოცხადებული დაზოგვისა და პროდუქტიულობისა, კომპანია Atlassian-ის კვლევის მიხედვით, საშუალო სამუშაო დღე გლობალური მასშტაბით, 30 წუთით გაიზარდა. 30 წუთიანი დროითი ზრდა, ძირითადად, საღამოს დასვენების ხარჯზე გაკეთდა.

დროის მენეჯმენტი გვაიმედებს, რომ თუ უფრო ეფექტურები გავხდებით, შეგვიძლია გამოვყოთ სივრცე, რომ ყველა სამუშაო კომფორტულად მოვასწროთ. თუმცა, დროის მენეჯმენტი სანაპიროზე ორმოს ამოთხრას ჰგავს: რაც უფრო დიდია ორმო, მით მეტი წყალი ჩადის მის შესავსებად. პოტენციურად უსასრულო მოთხოვნების სამყაროში, ჩვენი დროის გათავისუფლება ნიშნავს სიგნალის ანთებას, რომელიც თქვენს მზაობაზე მიუთითებს სხვა პროექტზე გადასვლაზე ან დამატებითი როლის შესრულებაზე.

ეს იმას არ ნიშნავს, რომ დროის მენეჯმენტს აზრი არ აქვს. პროდუქტიულობა ძალიან მნიშვნელოვანია. მაგრამ სამყაროში, სადაც გადაწვა ჩვეულებრივი ამბავია, მისგან თავის დაღწევის სტრატეგია გვჭირდება. საამისოდ, სამი რამის გაკეთება შეგიძლიათ:

შეამცირეთ დავალებების მოცულობა

როდესაც დავალებები გაწერილი გაქვთ მათი შესრულებაც სტრესია, შეუსრულებლობაც და ასევე გადადებაც . იმისათვის რომ გაუმკლავდეთ თქვენზე დაკისრებულ ამოცანებს, იხელმძღვანელეთ პრიორიტეტებით და არა დროით. როდესაც ხელმძღვანელი დაგისვამთ კითხვას პასუხად „დრო არ მაქვს „ უხეშობა იქნებოდა. ამის ნაცვლად ჰკითხეთ რომელი საქმე უფრო პრიორიტეტულია.

შეცვალეთ გადაწყვეტილებები პრინციპებით

გასული წელი გადაწყვეტილების უსასრულო რაოდენობით ხასიათდება: ვუშვებ ჩემს შვილებს სკოლაში? შემიძლია მშობლების მონახულება? უსაფრთხოა ოფისში დაბრუნება? მნიშვნელოვანი შედეგებისა და არასრულყოფილი ინფორმაციის მიღებამდე გადაწყვეტილებების მუდმივად შეჯახებამ შეიძლება გამოიწვიოს ის, რასაც მეცნიერები კოგნიტურ გადატვირთვას უწოდებენ, რომლის დროსაც გონებრივი მუშაობის მოთხოვნები ჩვენს შესაძლებლობებს აჭარბებს. თქვენ შეგიძლიათ დაიწყოთ თქვენი გონებრივი დატვირთვის შემცირება გადაწყვეტილებების აბსოლუტური პრინციპებით ჩანაცვლებით. მაგალითად, წონის დაკლების მენეჯმენტის მეცნიერება გვეუბნება, რომ ბევრად ეფექტურია იმის თქმა, რომ „7 საათის შემდეგ არ ვჭამ“, ვიდრე „7 საათის შემდეგ შეზღუდავ ჩემს კვებას“. ტიმ ფერისი, წარმატებული ავტორი და პოდკასტერი, ამას ასე მოიხსენიებს: “ერთი გადაწყვეტილების პოვნას, რომელიც 100 გადაწყვეტილებას აჯობებს”.
სტივ ჯობსმა თავი ყოველდღე ერთი და იმავე ტანსაცმლის ტარებითაც დაგვამახსოვრა. ამით, მას ყოველ დილით სამოსის არჩევის გადაწყვეტილების დაღლილობა მოეხსნა. ჯონ მეკიმ, კანადის ოპერატიული აღმასრულებელი საძიებო ფირმის Heidrick & Struggles-ის მმართველმა დირექტორმა პარასკევობით შეხვედრები გააუქმა. ამგვარად, მან გამოათავისუფლა კვირაში ერთი დღე, როდესაც ფოკუსირება შეეძლო.

გამოიყენეთ სტრუქტურა, ნებისყოფის ნაცვლად, ყურადღების გაფანტვის შემცირების მიზნით

ყურადღების კონცენტრაცია ხელს გვიშლის ჩვენი ამოცანების შესრულებაში და ჩვენი ყველაზე მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღებაში. ყურადღების გადატანას განსაკუთრებით კოროზიული როლი აქვს ზედმეტი ემოციურობის გამო, რადგან ისინი ხელს უშლიან პროგრესის შეგრძნებას. როდესაც თქვენ ცდილობთ ნებისყოფის გამოყენებას ისეთი ყურადღების მოსაშორებლად, როგორიცაა სოციალური მედია, საზოგადოების საპირისპირო პოზიციას იკავებთ. თქვენი გარემოცვა დაუნდობლად არის კონცენტრირებულნი იმაზე, თუ როგორ გამოიყენოს ის, რასაც Facebook- ის დამფუძნებელი პრეზიდენტი შონ პარკერი უწოდებს „დაუცველობას ადამიანის ფსიქოლოგიაში“, თქვენი ყურადღების ნაწილის მოსაპარად. რაც შეეხება ყურადღების გაფანტვას, სტრუქტურა ყოველ ჯერზე ერევა ნებისყოფას. ზოგიერთ ლიდერს ჩვევაში აქვს ლეპტოპის Wi-Fi-ის გამორთვა, ფოკუსირებისთვის. სხვებმა შექმნეს მდგრადი 30-წუთიანი სესიები, რომლის დროსაც მათ გუნდს შეუძლია მონაწილეობა მიიღოს კითხვების დასასმელად და მიმართულებების მისაღებად. შეამცირეთ თქვენს მიერ შესრულებული დავალებების რაოდენობა, შეცვალეთ გადაწყვეტილებები პრინციპებით და შეიტანეთ სტრუქტურა განადგურების აღმოსაფხვრელად.